Haur Hezkuntza
Tailerak
Gure eskolan, hezkuntza etengabeko aurkikuntza, lotura eta eraldaketa bidaia gisa ulertzen dugu. Haurrek beren hezkuntza-ibilbidean aurrera egin ahala, etengabeko bilakaeran dauden hainbat testuinguru natural eskaintzen dizkiegu. Testuinguru horiek euren ikaskuntza aberasten dute, inguratzen dituen munduaren ulermena sustatzen dute eta naturarekin sakonki eta modu esanguratsuan konektatzeko aukera ematen diete.
Haur Hezkuntza tailerrak
Tailerrek izaera praktikoa dute, ikasleei gaitasun eta trebetasunak garatzeko aukera ematen dietena. Tailer bat trebetasun batean edo gehiagotan entrenatzeko prozesu bat da, iraupen eta helburu jakin batekin. Arazoak konpontzean oinarritzen da eta ikasleen inplikazioa eta parte-hartzea eskatzen du. Tailer horiek aukera ematen dute ondoren hainbat arlotan aplika daitezkeen trebetasunak lantzeko; ondorioz, ikasleei aurkez dakizkiekeen erronkei erantzuteko gaitasuna handitzen dute.
Metodologia ikerketa eta esperimentazio askean oinarritzen da, gelan aurki ditzakegun materialekin. Ikasleek dituzten interesetatik abiatuta, denbora eta jarduera kudeatuko dute, eta une oro beren ekintza propioa erregulatuko dute.
Irakaslearen zeregina garatzen ari diren prozesu pertsonalak behatzea, dokumentatzea, laguntzea, motibatzea eta erraztea izango da.
Materialak eta espazioak talde txikian azaltzea funtsezkoa da espazioan zentratu daitezen, materialak errespeta ditzaten eta tailerreko arauak argi izan ditzaten. Era berean, autonomia handiagoz jokatzen eta ekimen handiagoa izaten lagunduko die.
Ikasleak azalpenetik abiatuta, espazioetan autonomiaz lan egiten eta esperimentatzen has daitezke.
Amaitzeko, tailerra itxiko da asanblada txiki batean. Bertan, bizitako esperientziak, egin ditugun aurkikuntzak eta abar komentatu ahal izateko.
Jaso aurretik, espazio horretan bizi eta eraikitakoaren irudikapen grafikoa egiteko aukera emango zaie.
Une honetan, tailer hauek martxan ditugu:
ZIENTIFIKO-ESPERIMENTALA
Tailer honek espazio, proposamen eta material desberdinak ditu, ikasleen interesen arabera alda daitezkeenak: behaketa eta ikerketa-espazioa, ikusmen esperimentazioa, material manipulatiboak, material zientifiko-matematikoak, ontziak edo robotika-espazioa.
VOLKSWAGEN
Tailer honek, egituratu gabeko materialen bidez, hainbat alderdi eta gaitasun garatzeko eta sustatzeko aukera eskaintzen du: irudimena eta sormena, autonomia pertsonala eta ekimena, motrizitate fina eta eskuzko begi-mugimendu koordinazioa, behatzeko eta arreta mantentzeko gaitasuna, sozializazioa, ikusmen- eta mugimendu-memoria, kontzeptu matematikoak, orientazio espaziala, oreka, neurriak hain zuzen ere.
ARTISTIKO-SENTSORIALA
Tailerreko materialak eta espazioak desberdinak dira planteatzen diren proposamen artistikoen arabera: argiak eta itzalak, buztina eta masak, ura, pendulua, margoa…